Flere tal og undersøgelser

Koda har i årenes løb også udgivet nedenstående undersøgelser - enten selv eller i samarbejde med en af Kodas internationale paraplyorganisationer.

 

Markedet for musikstreaming

’Markedet for musikstreaming i tal’ indeholder en række data, som viser status på markedet for musikstreaming for henholdsvis musikkens skabere og udøvere, streamingtjenesterne, musikselskaberne og musikforbrugerne.

Markedet for musikstreaming i tal

 

Kønsubalancen:

Hvorfor er der så få kvinder i musikken?

 

Kodas medlemmer:

Tal og fakta om Kodas medlemmer 2020

 

Internationale undersøgelser:

Study on the place and role of authors and composers in the European music streaming market 2022

Rebuilding Europe: The cultural and creative economy before and after the COVID-19 crisis 2021

Economic Analysis of Safe Harbour Provisions 2018

Cultural Content in the Online Environment: Analyzing the Value Transfer in Europe 2015

Creating Growth: Measuring Cultural and Creative Markets in the EU 2014

 

Danskernes musikforbrug:

Musikstreamingforbruget på audio- og videotjenester i Danmark 2017 (pdf)

Danskernes medievaner 2016 (pdf)

Danskernes medievaner 2015 (pdf)

 

Se også undersøgelser af det digitale musikforbrug i fire nordiske lande her