Koda har i årenes løb også udgivet nedenstående undersøgelser - enten selv eller i samarbejde med en af Kodas internationale paraplyorganisationer.
Markedet for musikstreaming
’Markedet for musikstreaming i tal’ indeholder en række data, som viser status på markedet for musikstreaming for henholdsvis musikkens skabere og udøvere, streamingtjenesterne, musikselskaberne og musikforbrugerne.
Markedet for musikstreaming i tal
Kønsubalancen:
Hvorfor er der så få kvinder i musikken?
Kodas medlemmer:
Tal og fakta om Kodas medlemmer 2020
Internationale undersøgelser:
Study on the place and role of authors and composers in the European music streaming market 2022
Rebuilding Europe: The cultural and creative economy before and after the COVID-19 crisis 2021
Economic Analysis of Safe Harbour Provisions 2018
Cultural Content in the Online Environment: Analyzing the Value Transfer in Europe 2015
Creating Growth: Measuring Cultural and Creative Markets in the EU 2014
Danskernes musikforbrug:
Musikstreamingforbruget på audio- og videotjenester i Danmark 2017 (pdf)
Danskernes medievaner 2016 (pdf)
Danskernes medievaner 2015 (pdf)
Se også undersøgelser af det digitale musikforbrug i fire nordiske lande her
Kontakt os
Har du spørgsmål til undersøgelserne eller ønsker at vide mere kontakt pressechef:
Mads Scheuer
Tlf. 31 22 48 06
Mail [email protected]
Relaterede nyheder
Læs seneste artikler om undersøgelser her:
2. juni 2022
Næsten alle danskere betaler for videostreaming. Kun lidt mere end halvdelen betaler for musikstreaming
26. januar 2021
Europæisk undersøgelse fra EY opgør værdien af de kulturelle og kreative industrier før og efter corona
7. maj 2020
Nordisk undersøgelse: Fremgang i abonnenter overskygges af et markant gratis musikforbrug
23. april 2020
Koda: Tredje år i træk med milliardomsætning
25. februar 2018
Professor: Forældet lovgivning påvirker rettighedshavernes indtjening
29. januar 2018
Undersøgelse: Knap en tredjedel af al musikstreaming foregår på YouTube
14. marts 2016
Koda: Den kreative industri går glip af milliarder
2. december 2014
Den kreative industri er en hjørnesten i europæisk økonomi