Seminarrække: Din musiks vej til...

Hvordan kommer du på radioernes playlister? Hvordan udvælger streamingtjenesterne, hvilke albums de eksponerer på forsiden? Hvad kigger bookerne til de store festivaler efter, og hvad skal der til for, at det er din musik, der fanger filmproducentens øre? Boost din viden - og forøg dine chancer for at få din musik ud til et publikum - på fire Koda-seminarer i efteråret.

Koda afholder frem til jul fire medlemsseminarer, der sætter fokus på musikkens vej til radioen, ud på livescenerne, ind i filmen og ind i de digitale musiktjenester.

”Komponisterne og sangskrivere skal kunne mere og mere selv i dag. Udbuddet af musik vokser hele tiden, og musikkens veje til publikum er flere end nogensinde. Det betyder dog samtidig, at evnen til at få eksponering er blevet et nøgleord i endnu højere grad end tidligere. Med dette efterårs seminarer vil vi give vores medlemmer de bedst mulige betingelser for at få deres musik ud til et publikum”, siger Anne Sophie Gersdorff Schrøder medlemschef i Koda om de fire seminarer.

Alle seminarer er gratis og kun for Koda-medlemmer. Der er et begrænset antal pladser, som besættes efter ’først-til-mølle-princippet’. Tilmelding er bindende.

Program:


Seminar 1: Musikkens vej til radioen
Ved det første seminar den 10. september har vi inviteret et panel af nøglepersoner fra radiobranchen til at diskutere, hvad der skal til for, at en sang havner på radioernes playlister. De vil blandt andet fortælle om, hvordan de udvælger sange, hvordan man kommer i betragtning, og hvordan man henvender sig til en radiostation. Du kan stille spørgsmål til panelet undervejs.

Tid og sted: 10. september, kl. 16-19 i Radiohuset på Rosenørns Allé 22 i København

Tilmeld dig seminaret

Seminar 2: Musikkens vej til livescenen
Tirsdag den 8. oktober står i livemusikkens navn. Her kan du få indsigt i musikkens vej til de danske spillesteder og festivaler. Johannes Dybkjær Andersen fra Volume vil sørge for, at et panel af repræsentanter fra de danske spillesteder og festivaler giver deres bud på, hvad der skal til for, at din musik kommer i deres søgelys.

Tid og sted: 8. oktober. Sted endnu ikke fastlagt

Tilmelding endnu ikke mulig. Hold dig opdateret på Koda.dk og i Kodas nyhedsbreve.

Seminar 3: Musikkens vej til nettet
Tirsdag den 12. november kan du blive klogere på, hvordan din musik får eksponering på de store-onlinetjenester. Jesper Bay, der har en fortid i IFPI og som i dag bl.a. sidder i Musikudvalget i Statens Kunstråd, er moderator på dagen. Og på panel sidder repræsentanter fra Basepoint Media, iTunes, WiMP, Spotify og TDC Play. Du kan både lære, hvordan din musik blive tilgængelig på online-tjenesterne, og hvordan din musik får eksponering på de store sites.

Tid og sted: 12. november. Sted endnu ikke fastlagt

Tilmelding endnu ikke mulig. Hold dig opdateret på Koda.dk og i Kodas nyhedsbreve.

Seminar 4: Musikkens vej til filmen
Årets sidste medlemsseminar gør dig klogere på musikkens vej til filmen. Filminstruktør og sangskriver Søren Kragh-Jacobsen sørger for, at et udvalg af filminstruktører, komponister, producenter og musikforlæggere giver dig indsigt i, hvordan du bringer din musik i spil til filmproduktioner.

Tid og sted: 3. december. Sted endnu ikke fastlagt

Tilmelding endnu ikke mulig. Hold dig opdateret på Koda.dk og i Kodas nyhedsbreve.

Kontakt:
Presseansvarlig Andreas Dalvad Hansen
Mail: aha@koda.dk
Tlf: 23 60 64 63

Seneste nyt

09. oktober 2018
Lydmor - det har altid interesseret mig at beskrive verden på en måde, som gør den magisk
Hvordan tager man og konverterer mystikken fra en kontrastfyldt, kinesisk storby og mørket og magien fra en natklub i Shanghai og koger det hele sammen til en konceptuel plade, der kan foldes helt ud i et sceneshow? Det ved komponisten, sangskriveren og elektrosangerinden Jenny Rossander med kunstnernavnet Lydmor. Lydmor har man sommeren igennem kunnet opleve blandt andet på Roskilde og på Northside, samt til Gaffa Prisen, hvor Lydmor optrådte nøgen kun iført neon-bemaling bakket op af en række statements om kvinder i musikbranchen. Udtrykket på scenen er en væsentlig del af udpakningen af hendes musik, og ikke mindst for hendes nye plade, som tager afsæt i et længere ophold i Shanghai.

09. oktober 2018
Skriv hits og sælg dem – om co-writing
For nylig inviterede Koda, DPA og DJBFA til det tredje medlemsarrangement i rækken af ’Skriv hits & sælg dem – kreativ på den kommercielle måde’ – denne gang om co-writing. Hit-mageren Marcus Winter-John stod endnu engang på scenen til en aften, som bla. bød på en række praktiske øvelser samt en fælles co-writing session med samtlige fremmødte medlemmer.

08. oktober 2018
Jagten på et hit – på sangskriver-camp i historiske rammer
I ly af Kronborg står Frederik II’s fine, gamle lysthus, Marienlyst, som for nylig dannede ramme om en sangskriver-camp med deltagere fra USA, England og Danmark. Når man nærmer sig slottet, er der ingen tvivl om, at det ikke er lanciers, der er budt op til – utallige beats strømmer ud fra slottets mange værelser og fortoner sig ud i haveanlægget. Bag slottets mure har tyve sangskrivere og producere buret sig inde i en uge, for at lade sig inspirere til at skrive hits, der kan komme ud og leve.