Kodas årsberetning 2011

Kodas regnskab for 2011 er nu klar. Årsregnskabet for 2011 er ifølge direktør Anders Lassen yderst tilfredsstillende. Men med succesen følger også et øget ansvar i en kriseramt musikbranche. Her skal Koda vise vejen.

Tallene for 2011 peger i retning af et rent jubelår.

Det er lykkedes for Koda at øge indtægterne og dermed igen sikre medlemmerne – musikkens skabere – en væsentlig udbetaling. De samlede indtægter endte rekord højt på over 665 mio. kr. Omkostningerne til administration holder også et rekord lavt niveau. Men det er ikke ensbetydende med, at der ikke er udfordringer forude.

”Vi må ikke undervurdere de risici, der er på længere sigt. Vi har stigende indtægter fra de elektroniske medier, men vi må formode, at distributionen vil flytte fra kabel-tv til internettet i de kommende år. Det bliver en kæmpe udfordring for os”, lyder det blandt andet fra Anders Lassen.

Gå til Kodas årsberetning 2011

Kodas årsberetningen er fra i år helt igennem digital og er en integreret del af vores website.

17. januar 2018
Anne Linnet – følelser har ingen alder (del 2)
Anne Linnet kræver næppe nogen nærmere introduktion. Med en karriere, som spænder over fire årtier, har hun manifesteret sig på den danske musikscene og rodfæstet sig som en ufravigelig del af dansk musik- og kulturliv. Musikken har altid været der i Anne Linnets 64-årige liv – et liv med musikken, som hun ikke ville være foruden, men som kræver, at man rent faktisk elsker, det man gør – for talent alene gør det ikke, og man kommer ikke sovende til succesen og et mangeårigt karriereforløb.

16. januar 2018
Filmkomponisten Jonas Struck – musikken skal give plads til at filmen kan ånde
Filmkomponisten Jonas Struck har haft et travlt år sidste år. Som komponist på ikke mindre end fem film, bl.a. til den anmelderroste ’QEDA’ og til filmen om tennislegenderne Borg og McEnroe, levner det ikke mange ledige stunder. Filmmusikken er det, der fylder allermest hos den 45-årige komponist, der også har en baggrund fra det nu opløste Swan Lee. Jonas Struck fortæller her om overgangen fra jazzkomponist, til Swan Lee og til at etablere sig solidt som filmkomponist.

16. januar 2018
Danmark blomstrer på Eurosonic Noorderslag 2018
I denne uge drager den internationale musikbranche til Holland for at deltage i den største festival dedikeret til ny europæisk rytmisk musik, Eurosonic Noorderslag. Festivalen sætter i år fokus på Danmark og danske kunstnere. Hele 22 danske navne er i år på plakaten, når festivalen afholdes i den hollandske by Groningen fra den 17. – 20. januar.