Børnene fik deres egen røde løber til MGP

I lørdags var det børnenes tur! Og når de dygtige mini-stjerner leverede på scenen og hjemme i stuerne, havde Koda sørget for en hjælpende hånd og sponsoreret en ansvarlig præmie. Det er børnenes aften, så vi sørgede også for, at børnene selv fik chancen for at gå på den røde løber med alt, hvad det indebar. Det kom der nok Danmarks sødeste photo-shoot ud af.

Da Børnenes MGP 2013 gik i luften på lørdag i Boxen i Herning, havde vi sørget for, at børnene fik deres egen røde røber. Alle børn, der havde lyst - og måtte for deres forældre - kunne derfor få taget et rigtigt stjernebillede på aftenen. Billederne kunne de samme aften finde på vores hjemmeside i et galleri vi uploadede til lejligheden. Se galleriet her

'Kommenter' eller 'Synes godt om' på Kodas Facebook

Alle kunne bidrage

Alle kunne bidrage til galleriet. Brugere af fotodelingsmediet Instagram kunne nemlig også få deres billeder vist på siden. For vi trak alle billeder, der blev markeret med hashtaget #kodaskolekontakt ind på siden. Se galleriet her

Koda og MGP

Koda samarbejder med DR om MGP igen i år. Koda Skolekontakt står nemlig bag de seks workshops rundt omkring i landet, der er gået forud for udvælgelse af lørdagens finalister. Her har tre af vores medlemmer coachet håbefulde børn i alt fra sang- og tekstskrivning til performance. I år har Pilfinger, Szhirley og Claus Hempler været på opgaven.

Koda Skolekontakt sponsorerer ligeledes MGP-præmien, der består af et skræddersyet coachingforløb for vinderne - i stedet for en pladekontrakt.

Koda Skolekontakt ønsker at motivere kommende hitmagere og samtidig fremme forståelsen for det arbejde, der ligger i at skabe musik. Derfor samarbejder Koda Skolekontakt med DR’s MGP, hvor processen omkring sangskrivning er i fokus. For os er MGP også en mulighed for at møde fremtidens musikbrugere og -skabere i øjenhøjde og sætte fokus på en ansvarlig talentudvikling.

'Kommenter' eller 'Synes godt om' på Kodas Facebook

Seneste nyt

09. oktober 2018
Lydmor - det har altid interesseret mig at beskrive verden på en måde, som gør den magisk
Hvordan tager man og konverterer mystikken fra en kontrastfyldt, kinesisk storby og mørket og magien fra en natklub i Shanghai og koger det hele sammen til en konceptuel plade, der kan foldes helt ud i et sceneshow? Det ved komponisten, sangskriveren og elektrosangerinden Jenny Rossander med kunstnernavnet Lydmor. Lydmor har man sommeren igennem kunnet opleve blandt andet på Roskilde og på Northside, samt til Gaffa Prisen, hvor Lydmor optrådte nøgen kun iført neon-bemaling bakket op af en række statements om kvinder i musikbranchen. Udtrykket på scenen er en væsentlig del af udpakningen af hendes musik, og ikke mindst for hendes nye plade, som tager afsæt i et længere ophold i Shanghai.

09. oktober 2018
Skriv hits og sælg dem – om co-writing
For nylig inviterede Koda, DPA og DJBFA til det tredje medlemsarrangement i rækken af ’Skriv hits & sælg dem – kreativ på den kommercielle måde’ – denne gang om co-writing. Hit-mageren Marcus Winter-John stod endnu engang på scenen til en aften, som bla. bød på en række praktiske øvelser samt en fælles co-writing session med samtlige fremmødte medlemmer.

08. oktober 2018
Jagten på et hit – på sangskriver-camp i historiske rammer
I ly af Kronborg står Frederik II’s fine, gamle lysthus, Marienlyst, som for nylig dannede ramme om en sangskriver-camp med deltagere fra USA, England og Danmark. Når man nærmer sig slottet, er der ingen tvivl om, at det ikke er lanciers, der er budt op til – utallige beats strømmer ud fra slottets mange værelser og fortoner sig ud i haveanlægget. Bag slottets mure har tyve sangskrivere og producere buret sig inde i en uge, for at lade sig inspirere til at skrive hits, der kan komme ud og leve.