Medlem
Forlag
Om Koda
Hovedmenu
Udbetaling
Registrering af din musik
Selvbetjening
Min karriere
Kontakt og spørgsmål
Medlem
Her får du udbetaling fra
Minutværdier
Om din udbetaling
Udbetaling
TV
Radio
Koncerter
Online
Udland
Øvrige områder
Her får du udbetaling fra
Udbetalingsområder i udlandet
Udbetaling
2024
2023
2022
Medlem
Ofte stillede spørgsmål
Hovedmenu
Udbetaling
Selvbetjening
Værker
Udbetaling
TV
Radio
Koncerter
Online
Udland
Øvrige
Hovedmenu
Hvad er Koda
Organisation
Job
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Om Koda
Hovedmenu
Tal
Hovedmenu
Hovedmenu
Hovedmenu
Hovedmenu
Musik betaler sig

Ny kampagne sætter fokus på livemusikken

Musik skal opleves live. Kampagnen LIVELY skal synliggøre den helt særlige autentiske oplevelse, der opstår i mødet mellem band og publikum, når alt i livemusikken går op i en højere enhed. LIVELY er et partnerskab mellem Dansk Live, Koda og Berlingske Media.

Centralt i kampagnen er udsagn og videointerviews med både musikere og publikum, som sætter ord på deres bedste oplevelser med livemusik. Livemusikkens arenaer - spillestederne og festivalerne - bliver en vigtig platform for kampagnen, som også vil være at finde i Berlingske Medias medier. Målet med partnerskabet og kampagnen er, at give den allerede voksende livemusik et endnu større publikum, at formidle de gode historier og at skabe et større fællesskab og en større bevidsthed om livemusikken.

”Som livearrangørernes interesseorganisation er vi meget tilfredse med at sætte en kampagne på skinner, der skal skaffe flere publikummer og bedre forhold på livescenen. Men det jeg især glædes over her ved kampagnestart er det helt særlige samarbejde og den fælles synergi, vi har bygget op sammen med Berlingske Media og Koda, og nu skal til at rulle ud,” siger sekretariatschef Jakob Brixvold fra Dansk Live.

Koda bidrager med elementer til kampagnen samt kontakt til artisterne, og ifølge markedschef Camilla Kjær flugter kampagnen godt med Kodas målsætninger:

”Koda arbejder for musikken, og vi vil være med til at styrke livemiljøet og skabe ekstra fokus på alt det gode som musikoplevelsen kan give. Vi er glade for partnerskabet og samarbejdet om LIVELY-kampagnen og ser det også som en god mulighed for at skabe endnu bedre relationer til livemiljøet,” siger Camilla Kjær.

Mediepartneren Berlingske Media skal blandt andet skabe synlighed om LIVELY ved at bringe indhold fra LIVELY og koncertanmeldelser fra publikum ud til de mange musik- og kulturinteresserede brugere.

Sammen om Live – det er godt nu, men vi kan komme endnu længere ud!

LIVELY handler om at skabe bedre musikoplevelser for flere. LIVELY handler om at udbrede kendskabet til livemusikkens magi - den følelse, man kun får ved at være til stede, når musikken spiller live. Når lyset dæmpes, bandet går på scenen og den første tone møder dit øre. Bassen rammer dig i maven, nu starter det! Og du er lige her, lige nu, med alle de andre. LIVELY er den autentiske musikoplevelse, konsensusfølelsen af at være til stede og mærke musikken.