Martin Folmann er ny chef for Kodas Forlags- og medlemsservice.

Chefskifte: Øget fokus på medlemsservice og forstærket indsats på udland

Med et chefskifte og en nyoprettet stilling sætter Koda yderligere fokus på service overfor medlemmerne og indhentning af betaling for musik spillet i udlandet.

Kodas tidligere Relationschef Martin Folmann er blevet ny chef for Forlags- og medlemsservice. Martin Folmann startede i Koda i januar 2012 som Key Account Manager og karriererådgiver på medlemsområdet. 

Martin har en bred erfaring fra musikindustrien. Ud over de tre år hos Koda har Martin gennem 10 år været booker og daglig leder af et større spillested. Det er også blevet til 15 år på musikselskaber, hvor Martin på PolyGram og Universal Music har været A&R og marketingdirektør, samt siddet med forretningsudvikling og det digitale område. Derudover har Martin siddet i diverse bestyrelser og advisery boards for bl.a. IFPI, Musikzonen og MXD, hvor han fortsat sidder i bestyrelsen i dag.

Forlags- og medlemsservice bliver også styrket med en jurist med ophavsretslig baggrund hurtigst muligt. Juristens opgave bliver at rådgive forlag og medlemmer i dagligdagen om alt på det juridiske område.

Koda opretter endvidere en selvstændig udlandsafdeling for yderligere at forstærke Kodas arbejde med at hente indtægter til medlemmer ind for brug af musik i udlandet. Tidligere chefkonsulent på udlandsområdet Claus Lund Pedersen (billedet til højre) tiltræder stillingen som chef for den nye udlandsafdeling.

Ændringerne skal alt i alt forstærke Kodas fokus på to absolutte kerneområder for organisationen. Nemlig service til musikforlag og medlemmer - og indtægterne fra udlandet.