Lasse Lindorff

Det er afgørende, at vi har et stærkt Koda, der effektivt forvalter vores rettigheder på vegne af medlemmerne. Vi har brug for et Koda, der prioriterer retfærdig betaling for musikbrug og sikrer, at aftaler forhandles og overholdes korrekt for at bevare de dygtige skabere bag musikken. Musikskabelse er nemlig ikke en selvfølge; det er et erhverv og en kunstform, som kræver gode håndværkere. og det er essentielt, at vi står stærkt og kommunikerer dette tydeligt til forbrugerne.

Med endnu mere komplekse teknologiske udfordringer i fremtiden og en global markedsplads hvor man ser den digitale del er førende, er det vigtigt at vi styrker de internationale samarbejder og har fokus på at optimere arbejdsgange og interne resurser, så vi kan følge med den udvikling der går rigtig hurtigt i disse år. Det er vigtigt at vi bliver ved at investere, så vi står stærkere og er godt rustet nu og i fremtiden. Det er også vigtigt at sikre retfærdig fordeling af kulturelle midler, for at sikrer vækst i fremtiden. Vi skal satse på og støtte op om eliten indenfor alle genre samt støtte udvikling af nyt talent som er med til at sikre fremtidens bæredygtighed. Jeg vil arbejde for et effektivt og stærkt Koda på vegne af forlagene. Et Koda der tager ansvar og skaber tillid gennem åbenhed og kommunikation.

Jeg hedder Lasse Lindorff og jeg er administrerende direktør og medstifter af forlaget og musikselskabet, GL Music Entertainment A/SMed mere end 20 års erfaring inden for administration og udbredelse af rettigheder både i Danmark og internationalt, er vores virksomhed en af de større uafhængige forlag i Norden med et omfattende internationalt netværk og administration af tusindvis af rettigheder for klienter og forlag over hele verden. Gennem min karriere har jeg arbejdet på begge sider af bordet, både som musikskaber og administrativ leder. Min passion for musik og mit arbejde afspejles i min tilgang, der fokuserer på teamwork, strategi, udvikling, fremdrift og effektivitet for at sikre vækst, resultater og bæredygtighed.

Du kan finde mere information om vores forlag på www.glmusic.dk.