Hvordan udgiver jeg min musik? Og hvordan giver min sang de bedste betingelser for at klare sig på den lange bane?
I denne omgang af 'Klædt på til musikbranchen' sætter vi fokus på udgivelse.
Med mottoet: ‘En sang er altid ny for dem, der hører den første gang’ og en metodisk tilgang med fokus på forbrugeren - og ikke mindst til hvad man selv kan gøre, rådgiver JOHANNES DYBKJÆR ANDERSSON fra &LIFY kunstnere i, hvordan man bedst og mest bæredygtigt starter en kunstnerkarriere eller et nyt projekt op - både brandingmæssigt, økonomisk og mentalt. Hvornår skal man udgive? Hvad skal man tænke over, før man er klar til at sende en sang ud? Hvordan forbereder man sig? Hvad kan man lære af andre cases, og hvad er forskellen på at udgive selv og i samarbejde med selskaber? Vi får også besøg af MADS SKOV HANSEN og GREGERS MØLLER JENSEN fra PATINA, som kigger forbi for at dele ud af deres erfaringer.
Tid & sted: 20. juni kl. 16:00-17:30. Medlemswebinar.
Tilmeldingsfrist 20. juni kl. 10.
Johannes Dybkjær Andersson
En af Danmarks mest efterspurgte karriererådgivere for kreative, ekspert i talentudvikling og kreativ udvikling. Indehaver af &LIFY, karriererådgiver i Autor, jurymedlem og mentor i Karrierekanonen for Bandakademiet. Tidl. A&R og International Marketing Manager på Sony Music, Kreativ Udviklingsleder på DR P3 og CEO & Kreativ Direktør i Volume.
Patina
Patina har oplevet det hele på egen krop og er et af Danmarks mest erfarne og efterspurgte livebands siden de vandt Karrierekanonen og bl.a. fik en P3’s uundgåelige med sangen ‘Flammer Rammer,’ som også blev årets mest spillede sang på kanalen. De er selv managers og lærer fra sig i, hvordan man leder et stort team og driver en sund kunstnerisk virksomhed.
Johannes Dybkjær Andersson & Patina
…har i regi af Bandakademiet arbejdet sammen om strategien bag ‘Flammer Rammer’.