
Ja, det er måske en lidt plat omskrivning af Shakespeares eksistentielle dilemma. Men for mange musikere og musikaktører er den version nok alligevel meget relevant i tiden.
For som udviklingen indenfor området buldrer frem herhjemme i øjeblikket med tjenester som Wimp, Rara, Spotify og senest Rdio, og en række nye på vej, er vi i gang med (endnu) et storstillet paradigmeskifte indenfor musikbranchen, der byder på både udfordringer og muligheder – og en hulens masse spørgsmål; Hvordan fungerer det, hvordan kan jeg udnytte det bedst i karrieren, hvordan med indtjeningsmulighederne fremover – er det virkeligt rigtigt, at man skal ha’ over 4 millioner streams for at tjene en minimumsløn, og – nok så væsentligt – bliver streaming den service, der endegyldigt stopper pirateriet?
Disse spørgsmål vil vi sammen med Promus forsøge at få besvaret ved arrangementet som samler en række brancheaktører og inviterer til en – forhåbentlig - livlig debat.
Blandt deltagerne i panelet kan nævnes vores kommercielle direktør Trine Nielsen, Morten Hjort (Copenhagen Records/Universal), Lasse Lindholm (IFPI), Robert Borges (GAFFA), Mads Vraa (Good Tape Records) samt repræsentanter fra streamingtjenesterne og artist/management-siden. Debatten styres med hård og kyndig hånd af Carsten Ortmann, kulturjournalist/DR2-Kulturguiden.
”To Stream Or Not To Stream”-debatten er henvendt til alle interesserede aktører i musikbranchen; labels, managements, publisher, selvudgivere (DIY’s), musikere – og selvfølgelig interesserede musikelskere.
Debatten finder sted i Promus, Vester Allé 15 – 8000 Aarhus C - onsdag d. 18. april fra 13:00 – 17:00.
Læs mere på Promus' hjemmeside
For yderligere, kontakt: Jesper Mardahl – [email protected] – tlf. 20 21 20 19