Kodas generalforsamling 2021

Kodas generalforsamling bliver afholdt tirsdag den 27. april 2021 kl. 15.

Den fastsatte dato er med forbehold for ændringer som følge af eventuelle corona-restriktioner. Den endelige adresse og muligheden for online-deltagelse er endnu ikke besluttet.

Herunder kan du læse mere om generalforsamlingen. Når vi kommer tættere på generalforsamlingen, vil denne side blive udbygget med information om blandt andet fuldmagter og tilmelding.

Foreløbig tidsplan frem mod generalforsamlingen

• Bestyrelsens indstillinger offentliggøres

• Frist for forslag fra medlemmerne og opstilling som forlagsmedlem eller kritisk revisor (autormedlemmerne er ikke på valg)

Her kan du se bestyrelsens indstillinger, som er offentliggjort 1. marts 2021.

Forslag fra medlemmer
Der er frist for indsendelse af forslag fra medlemmer den. 15. marts.

Hvis du ønsker at stille et forslag til generalforsamling, skal du sende det til generalforsamling@koda.dk

Du vil modtage en bekræftelse på, at dit forslag er modtaget rettidigt.

Indkomme forslag bliver offentliggjort her på siden 14 dage før afholdelsen af generalforsamlingen.

Valg af forlagsmedlemmer til Kodas bestyrelse

Ved årets generalforsamling er forlagsmedlemmer i Kodas bestyrelse på valg.

Du kan stille op til bestyrelsen som forlagsmedlem, hvis du er stemmeberettiget på Kodas generalforsamling - se kriterierne her.

Opstillingsberettigede skal melde deres kandidatur senest 15. marts til generalforsamling@koda.dk.

Resten af bestyrelsen er ikke på valg i 2021.

Hvem kan stemme på forlagsmedlemmer?

Det er kun stemmeberettigede forlagsmedlemmer af Koda, som kan stemme ved valget af forlagsmedlemmer til bestyrelsen.

De stemmeberettigede kan afgive lige så mange forskellige stemmer, som der er poster på valg.

De opstillede kandidater bliver offentliggjort 14 dage før afholdelsen af generalforsamlingen.

Der er frist for at stille op som kritisk revisor den 15. marts.

• I forbindelse med gennemgangen af årsregnskabet skal de kritiske revisorer underskrive en påtegning. Se eksempel på påtegning
Hvem kan stemme og stille op som bestyrelsesmedlem?

3. Hvis du som forlagsmedlem af Koda har opnået en indtjening fra Koda på mindst kr. 10.000 i gennemsnit pr. år som medlem i de tre umiddelbart foregående kalenderår, eller har opnået en indtjening på mindst kr. 100.000 inden for det sidste kalenderår.

Læs mere om muligheden for onlineafstemning her

Ønsker du at stille op til bestyrelsen?

Hvis du ønsker at stille op, skal du melde dit kandidatur senest 15. marts inden årets generalforsamling ved at sende en mail til:

generalforsamling@koda.dk

Foreløbig dagsorden i henhold til vedtægter
  5. Valg af medlemmer og suppleanter til Kodas bestyrelse, i det omfang disse er på valg.
  7. Valg af tre kritiske revisorer og to suppleanter for disse
  12. Beslutning om anvendelse af beløb, der ikke kan fordeles, for det afsluttede regnskabsår, på grundlag af en af bestyrelsen afgivet indstilling.
  14. Forslag fra medlemmer af Koda.
  15. Eventuelt.

Hent Kodas vedtægter