Kodas generalforsamling 2019

Kodas ekstraordinære generalforsamling afholdes mandag den 17. juni kl. 14-15
i Koda på Lautrupsgade 9, København Ø. Dørene åbnes kl. 13.30.
Tilmelding er nødvendig for at deltage i afstemninger

Som ved den ordinære generalforsamling i april kan du kun stemme til generalforsamlingen, hvis du har tilmeldt dig generalforsamlingen. Du kan stemme ved at møde op, online eller pr fuldmagt.

Både autor-medlemmer og forlagsmedlemmer skal senest tilmelde sig onsdag den 12. juni kl. 12.00

Tilmeldingsfristen er overskredet

Dagsorden for Kodas ekstraordinære generalforsamling 2019
  2. Andenbehandling af forslag om vedtagelse af nye vedtægter
  3. Eventuelt

Alle medlemmer af Koda er velkomne til at møde op på generalforsamlingen, men kun stemmeberettigede medlemmer kan deltage i afstemningerne.

Det vigtigste punkt på generalforsamlingen er andenbehandling af forslag til ændringer af Kodas vedtægter. Forslaget blev debatteret intenst under punkt 14 på den ordinære generalforsamling den 29. april 2019. Se referatet fra den generalforsamling. Debatten har altså været der, og den ekstraordinære generalforsamling er en formalitet, der enten godkender eller afviser forslaget til vedtægtsændring. Der kan ikke stilles nye ændringsforslag. På den baggrund – og efter drøftelse med advokat Erik Nyborg, der har været valg som dirigent ved talrige generalforsamlinger i Koda – vil den ekstraordinære generalforsamling ikke blive streamet.

Online afstemning

Som ved den ordinære generalforsamlingen i april er der mulighed for at stemme digitalt, selvom du ikke er tilstede fysisk til generalforsamlingen.

Læs mere om onlineafstemning her

Kodas ordinære generalforsamling blev afholdt mandag den 29 april.

Læs: Generalforsamling 2019: Nyt bestyrelsesmedlem valgt ind

Herunder kan du se det indhold Koda publicerede op til den ordinære generalforsamling 2019.

Tidsplan frem mod generalforsamlingen

• Bestyrelsens indstillinger offentliggøres

• Frist for forslag fra medlemmerne og opstilling som kritisk revisor eller som forlagsmedlem af bestyrelsen (autormedlemmerne er ikke på valg).

15. april

• Opstillede kandidater til poster som forlagsmedlemmer af bestyrelsen og som kritiske revisorer samt endelig dagsorden offentliggøres
  • Nærmere info om muligheden for digital online-afstemning offentliggøres
  • Årsregnskab, årsberetning og gennemsigtighedsrapport offentliggøres

• Tilmeldingsfrist for forlag, der ønsker at have så mange stemmer som muligt ved de afstemninger, hvor kun forlagsmedlemmer kan stemme

• Deadline for fuldmagter

• Tilmeldingsfrist (Forlagsmedlemmer, der ønsker flere stemmer, skal tilmelde sig senest 23. april kl. 12.00).

Faste dagsordenspunkter ifølge Kodas vedtægter:

1. Valg af dirigent.
  5. Valg af medlemmer og suppleanter til Kodas bestyrelse, i det omfang disse er på valg.
  7. Valg af tre kritiske revisorer og to suppleanter for disse.
  12. Beslutning om anvendelse af beløb, der ikke kan fordeles, for det afsluttede regnskabsår.
  14. Forslag til nye vedtægter, om tilføjelse af eksternt medlem og etablering af valgkomite
  15. Medlemsforslag stillet af Hugh Steinmetz (2 stk.). Se forslag her
  16. Evt.

Hvis du er forhindret i at deltage i Kodas generalforsamling, har du mulighed for at afgive din stemme med fuldmagt via en fuldmagt.

Hver fuldmagtsholder kan højest medbringe to fuldmagter.

Efter Kodas vedtægter er der to begrænsninger på, hvem man kan give fuldmagt:

2. En fuldmagtshaver kan kun have fuldmagt fra to stemmeberettigede Kodamedlemmer. Der er ikke andre begrænsninger.
  • Frist 24. april
    Husk at kun underskrevne fuldmagter på Kodas blanket, der er modtaget i Koda enten fysisk eller på generalforsamling@koda.dk senest den 24. april 2019 kl.
    12.00 er gyldige. Husk også, at fuldmagtshaverne skal medbringe fuldmagterne i fysisk form til generalforsamlingen.

Her kan du hente en fuldmagtsblanket

Forslag fra medlemmer

Der var deadline for forslag fra medlemmerne til Kodas generalforsamling den 15. marts 2019.

Følgende to forslag fra Hugh Steinmetz er sat til afstemning ved Kodas generalforsamling 2019

Valg af forlagsmedlemmer til Kodas bestyrelse

Ved årets generalforsamling er forlagsmedlemmer i Kodas bestyrelse på valg.

Det er kun stemmeberettigede forlagsmedlemmer af Koda, som kan stemme ved valget af forlagsmedlemmer til bestyrelsen.

De stemmeberettigede kan afgive lige så mange forskellige stemmer, som der er poster på valg.

Resten af bestyrelsen er ikke på valg i 2019.

Opstillingsberettigede har kunnet melde deres deres kandidatur senest 15. marts, hvorefter de er offentliggjort her på siden den 15. april

Tre kandidater stiller op til to bestyrelsesposter som skal genbesættes

Søren Winding
Co-founder Tigerspring

Loui Törnqvist
Adm. dir. Edition Wilhelm Hansen

Mette Zähringer
VP Iceberg Music Group

En kandidat stiller op som suppleant for musikforlagsmedlemmerne til Kodas bestyrelse

Peter Littauer

Her kan du se bestyrelsens indstillinger, som er offentliggjort 1. marts 2019.

Se også bestyrelsens forslag til nye vedtægter og sammenlign med de eksisterende vedtægter her

Der var frist for at stille op som kritisk revisor den 15. marts kl. 16.00.

Følgende stiller op som Kodas kritiske revisorer:
  • Leif Ernstsen (Autor)
  • Morten Olsen (Autor)
  • Finn Olafsson (Musikforlægger)
  • Søren Bechmann (Musikforlægger) - Suppleant
  • Linette Damsted (Autor) - Suppleant
  • I forbindelse med gennemgangen af årsregnskabet skal de kritiske revisorer underskrive en påtegning. Se eksempel på påtegning
Hvem kan stemme?

3. Hvis du som forlagsmedlem af Koda har opnået en indtjening fra Koda på mindst kr. 10.000 i gennemsnit pr. år som medlem i de tre umiddelbart foregående kalenderår, eller har opnået en indtjening på mindst kr. 100.000 inden for det sidste kalenderår.

Læs mere om muligheden for onlineafstemning her

Årsregnskab, årsberetning og gennemsigtighedsrapport

Fra den 15. april kan du finde Kodas årsberetning, årsregnskab og gennemsigtighedsrapport for 2018.

Her er dokumenterne fra 2017:

Hent Kodas vedtægter

Se bestyrelsens forslag til nye vedtægter og sammenlign med de eksisterende vedtægter her