Kodas generalforsamling 2019

Kodas generalforsamling afholdes mandag den 29. april kl. 15-19
i Koda på Lautrupsgade 9, København Ø. Dørene åbnes kl. 14.

Alle medlemmer af Koda er velkomne til at møde op på generalforsamlingen, men kun stemmeberettigede medlemmer kan deltage i afstemningerne.

Medlemsmøde 19. marts: Skal Kodas bestyrelse styrkes?

Bestyrelsen stiller et forslag om ændring af Kodas vedtægter, så Kodas bestyrelse kan udvides med et eksternt medlem. Kom og drøft forslaget på et medlemsmøde den 19. marts. Læs mere

Streaming og online afstemning

Generalforsamlingen vil blive streamet live, og samtidig er der som noget nyt mulighed for at stemme digitalt, selvom du ikke er tilstede fysisk til generalforsamlingen.

Tilmelding er nødvendig for at deltage i afstemninger

Som noget nyt kan du kun stemme til generalforsamlingen, hvis du har tilmeldt dig generalforsamlingen. Du kan stemme ved at møde op, online eller pr fuldmagt.

Tilmeld dig her

Autor-medlemmer skal senest tilmelde sig den 26. april. Forlagsmedlemmer, der ønsker flere stemmer, skal tilmelde sig den 19. april.

Læs mere om generalforsamlingen via punkterne herunder.

Tidsplan frem mod generalforsamlingen

• Bestyrelsens indstillinger offentliggøres

• Frist for forslag fra medlemmerne og opstilling som kritisk revisor eller som forlagsmedlem af bestyrelsen (autormedlemmerne er ikke på valg).

15. april

• Opstillede kandidater til poster som forlagsmedlemmer af bestyrelsen og som kritiske revisorer samt endelig dagsorden offentliggøres
  • Nærmere info om muligheden for digital online-afstemning offentliggøres
  • Årsregnskab, årsberetning og gennemsigtighedsrapport offentliggøres

• Deadline for fuldmagter

• Tilmeldingsfrist (Forlagsmedlemmer, der ønsker flere stemmer, skal tilmelde sig senest 19. april).

Faste dagsordenspunkter ifølge Kodas vedtægter:

1. Valg af dirigent.
  5. Valg af medlemmer og suppleanter til Kodas bestyrelse, i det omfang disse er på valg.
  7. Valg af tre kritiske revisorer og to suppleanter for disse.
  12. Beslutning om anvendelse af beløb, der ikke kan fordeles, for det afsluttede regnskabsår.
  14. Eventuelt

Yderligere punkter som fx forslag fra medlemmerne offentliggøres senest 15. april.

Hvis du er forhindret i at deltage i Kodas generalforsamling, har du mulighed for at afgive din stemme med fuldmagt via en fuldmagt.

Hver fuldmagtsholder kan højest medbringe to fuldmagter.

Efter Kodas vedtægter er der to begrænsninger på, hvem man kan give fuldmagt:

2. En fuldmagtshaver kan kun have fuldmagt fra to stemmeberettigede Kodamedlemmer. Der er ikke andre begrænsninger.
  • Frist 24. april
    Husk at kun underskrevne fuldmagter på Kodas blanket, der er modtaget i Koda enten fysisk eller på generalforsamling@koda.dk senest den 24. april 2019 kl.
    12.00 er gyldige. Husk også, at fuldmagtshaverne skal medbringe fuldmagterne i fysisk form til generalforsamlingen.

Her kan du hente en fuldmagtsblanket

Forslag fra medlemmer

Der er deadline for forslag fra medlemmerne til Kodas generalforsamling den 15. marts 2019.

Forslag skal sendes til generalforsamling@koda.dk

Valg af forlagsmedlemmer til Kodas bestyrelse

Opstillingsberettigede kan melde deres kandidatur senest 15. marts på generalforsamling@koda.dk

De opstillede kandidater offentliggøres her på siden 15. april.

Resten af bestyrelsen er ikke på valg i 2019.

Det er kun de stemmeberettigede forlagsmedlemmer af Koda, som kan stemme ved valget af forlagsmedlemmer til bestyrelsen.

De stemmeberettigede kan afgive lige så mange forskellige stemmer, som der er poster på valg.

Her kan du se bestyrelsens indstillinger, som er offentliggjort 1. marts 2019.

Se også bestyrelsens forslag til nye vedtægter og sammenlign med de eksisterende vedtægter her

Der er frist for at stille op som kritisk revisor den 15. marts kl. 16.00.

• I forbindelse med gennemgangen af årsregnskabet skal de kritiske revisorer underskrive en påtegning.
    Se eksempel på påtegning
Hvem kan stemme?

3. Hvis du som forlagsmedlem af Koda har opnået en indtjening fra Koda på mindst kr. 10.000 i gennemsnit pr. år som medlem i de tre umiddelbart foregående kalenderår, eller har opnået en indtjening på mindst kr. 100.000 inden for det sidste kalenderår.

Årsregnskab, årsberetning og gennemsigtighedsrapport

Fra den 15. april kan du finde Kodas årsberetning, årsregnskab og gennemsigtighedsrapport for 2018.

Her er dokumenterne fra 2017:

Hent Kodas vedtægter

Se bestyrelsens forslag til nye vedtægter og sammenlign med de eksisterende vedtægter her