Medlem
Forlag
Om Koda
Hovedmenu
Udbetaling
Registrering af din musik
Selvbetjening
Søg støtte
Min karriere
Kontakt og spørgsmål
Medlem
Her får du udbetaling fra
Læs om tidligere udbetalinger
Om din udbetaling
Udbetaling
TV
Radio
Koncerter
Online
Udland
Øvrige områder
Her får du udbetaling fra
Udbetalingsområder i udlandet
Udbetaling
2021
2020
2019
Medlem
Fordeling af andele
Bearbejdelse og ændringer af værker
Selvforvaltning
Medlem
Ofte stillede spørgsmål
Hovedmenu
Udbetaling
Online selvbetjening
Værker
Søg støtte
Udbetaling
TV
Radio
Koncerter
Online
Udland
Øvrige
Online selvbetjening
Hjælp til Mit Koda
Hovedmenu
Hvad er Koda
Organisation
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Om Koda
Hovedmenu
Hovedmenu
Hovedmenu
Hovedmenu
Min karriere
Medlemsubsites
Min karriere
Branche- og interesseorganisationer
Brancheguide
Hovedmenu
Musik betaler sig

Ændringer for udbetaling på tv i 2018

For fremførelser på TV fra 1. januar 2018 gælder følgende ændringer i forhold til reglerne for udbetaling for 2017 og tidligere år på DR og TV2:

  • Der reduceres ikke længere for kendingsmelodier, jingler, og temaunderlægning til konkurrencer. Disse afregnes med samme værdi som andre mekaniske fremførelser.
  • Der skelnes ikke mellem om fremførelserne er live eller mekaniske. Der er frem over den samme minutværdi pr. kanal uafhængigt af om musikken er fremført live eller ikke.
  • Før gav en fremførelse i tidsrummet 18.00 – 23.59 det dobbelte af en fremførelse udenfor dette tidsrum. Med de nye ændringer er der følgende forhold mellem afregningsværdi, og det tidsrum musikken er spillet i.

 

Tidsrum/starttidspunkt Værdi
00.00 - 14.59 1
15.00 - 19.29 2
19.30-22.29 6
22.30-23.59 2

 

  • Der anvendes fortsat og uændret en reduktion for stations-id, stations-lyd-design, trailer og lignende. Det vil sige for fremførelser, som ikke er skabt eksklusivt til ét bestemt program og som primært ligger uden for de egentlige udsendelser. Afregningsværdien er uændret 10% af den enkelte tv-kanals normale minutværdi.
  • Der anvendes fortsat en reduktion for musik i reklamer. Værdien er uændret, dvs. 50 % af den enkelte tv-kanals normale minutværdi.